Sunday, November 7, 2010

::..oo lala..::


hi semua.,ye,,this entry was post a day before my first paper for this sem...haha...
tengah study subject ape sekarang ni?

this is it.
inilah subjek yang saya sedang study.,saya sayang subjek ni...muah kuasa seribu.. :) ,CRE II..fuhhh...memang menguji tahap kesabaran dan
mood aku malam ni.aku dah macam xde mood nak study...so,find a way yang boleh aku ade mood balik; merayau-rayau di blog..

“The More I know, The More I dont know”
pernah dengar x ayat diatas?dalam melayunyer lagi lagi banyak saya tau,lagi banyak saya tak tau...
haaa,..itulah perasaan aku sekarang ni...lagi study...lagi rasa xtau..hmmm....sukar dirungkaikan perasaan ini...rupa-rupanya ilmu didada ini masih terlalu sedikit...umpama setitik air di lautan...banyak lagi yang xtau rupenya....masih perlu belajar dan terus belajar...


huahua..really need help from sape-sape...sangat xde mood nak study..
bayangkan ,rasa-rasanya masuk jam ini....bukan dah take 5 dah..over than one hour dah take...haha..lalai betul aku ni..

antara alasan yang boleh diberi kenapa macam malas nak study adalah:

  1. MALAS
  2. MOOD LARI KEBULAN
  3. BORED
  4. FRESH OREN beli tadi dah abes..
  5. PER'L cafe dah abes..
  6. ade lagi ke ??
banyak alasan betul aku ni...kata orang...hendak seribu daya...xhendak seribu dalih..
tapi aku bu ade 6 je...lagi 994 dalih??haha...haishh..please...whoever read this....jangan ikut yer...
kita seharusnya jangan memberi alasan jika ingin berjaya,...( bagi motivasi kat diri sendiri)
bad mood ataupun xde mood la sebab banyak sebab,,

so,tq for reading apa yang saya mengarut-ngarut kali ni..
next time i will write something yang leh bagi info sikit kat kite semua...

for those who sitting for final exam this monday..
best of luck k..study smart.^^,
kat sini ada sedikit kata-kata supaya saya dan semua orang leh jadikan untuk motivasi..

"ingatlah harapan ibu dan bapa"

Kejayaan tidak datang kepada manusia yang leka.
- Charles Cahier

Menyimpang seinci, rugi seribu batu.
- Peribahasa Cina

Perjalanan seribu batu bermula dari satu langkah.
- Lao Tze

Kurang semangat mengakibatkan lebih banyak kegagalan berbanding
kurangnya kebijaksanaan atau kemahiran.
- Flower A. Newhouse

Masa depan itu dibeli oleh masa sekarang.
- Samuel Johnson

jadi saya nak jadi semangat!!saya dah memulakan langkah pertama...tiada unduran lagi untuk berjaya!!yeah!!


No comments: