Tuesday, November 2, 2010

(= ASSALAMUALAIKUM =)




teringat zaman sekolah dulu..aku sekolah berasrama dari form 1 lagi...sampai la sekarang..duduk asrama je...masuk baru-baru masuk asrama ,macam-macam cikgu ajar,senior ajar...ajar suruh tula..suruh nila..jangan tula...jangan nila...banyakkk....macam-macam ada...haha...ada sekali tu.,masa minggu orientasi ( minggu first..yang bekenalan-berkenalan tu)..senior soh kitorang iron baju depan diorang..haha..waktu tu macam membantah jugakla didalam HATI...hati jela..luar xberani..haha...kang xpasal-pasal kena kang.,lagi satu...yang ni selalu kena tegur...," adik-adik...jangan lupa bagi salam kat yang lebih tua(senior la tu), cikgu-cikgu...hehe..
aku bagi tau..tapi kadang-kadang tak jugak..sebab bila bagi sambil senyum...senior tu bukan nak senyum balik..ada ketui batu dalam mulut dia..eee...aku pon bukan suka sangat kalo orang senyum..orang tu tak reti balas balik senyuman itu...bukan susah...senyum ja...aishhh...apala...
kalau tak bagi..mulala...petang-petang kena teguq...hihihi...
but its really an experience yang aku xleh lupa aku dok kat asrama..
sekarang ni..dah duduk kat U..mahasiswa la katakan...salam pon dah xdengaq sangat dah..,hmm..jangan kata salam...kadang-kadang nak sneyum pon susah..senyum hanya kat orang yang kita kenai...hmm..macam tu la kot sekarang ni...aku senyum ja...kenai ka xkenai ka...kalo oarang balas...arhhhh...bunga-bunga la aku..haha....kalo xbalas..abes kedut muka...dok pikiaq,.,muka aku ada apa-apa pelik ka?ada cili ka kat gigi a
ku?haishh...hihi..kadang-kadang aku xsenyum kat kawan-kawan diorang kata sombong...hehe..bukan la...aku xnampak...maklumla..budak rabun macam aku ni,mai masa gelong ja..kadang-kadang spek kesayangan pon boleh lupa nak pakai...pahtu mulala xnampak orang..mintak maaf ye kat sape-sape yang terasa begitu....

(budak malas nak pakai spek mata)

dok cerita pasal senyum ni aku teringat lagu Jay-Jay..

senyum seindah suria
yang membawa cahaya
senyumlah dari hati,
duniamu berseri,,,,





No comments: