Friday, November 12, 2010

::..BAJU KURUNG..::



Jumaat merupakan penghulu segala hari,.salam hari Jumaat untuk semua.,

hehe...Assalamualaikum.,

hari ni tetibe nak post pasal baju kurung.,kenapa?sebab aku tengok dalam loker aku banyaknyer baju kurung...kalau kite perhatikan zaman era kemajuan dan moden ni kan..gadis-gadis,,akak-akak..makcik2...dan semua yang bergelar wanita la senang..pakai baju kurung or baju tradisional lain bila ada majlis2 tertentu je...xmacam dulu...sekarang kuar pakai jeans..xpon kain kembang2 tu..(aku pun same jugak..hehe).,persoalannya...adakah baju kurung hanya untuk function2??atau masa raya2??hmmm.,
cantik kan kalau pakai baju kurung?

aku pon fikir gak...napela aku xpakai baju kurung kalau nak kuar?kan?aku kire2 dalam loker aku ada dalam dekat2 20 baju aku...banyak tu..tapi aku pakai pi kelas je...hmm..,npe xpakai mase pi tgok movie ke...

mungkin arus peredaran masa kot...yela...wanita zaman sekarang kan rmai yang bekerjaya..cthnya engineer kan..xkan nak pi site pakai kain kan?mestila nak pakai seluar...sekali kena panjat tangga ker...haaa.xke naya kan?

actually.cewahh...xde sebenarnya aku suka je pakai baju kurung.,dan aku suka tengok orang pakai baju kurung..nampak ayu lagi tu....tapi bukan nk kata ak ni ayu pakai baju kurung...hihi.,xkisahla baju kurung tradisional ke moden..^^,

[nampak ayu kan?]

so,marilah kita beramai-ramai memakai baju kurung..haha..tapi biarlah kena pada tempat.xkanla nak pi kelas PJ pakai baju kurung kan?^^.

2 comments:

MiSS @Mir@ said...

baju kurung aku dah kurang..x maw derma ka? haha...

::..farhana..:: said...

ha3..,aku smpai ada yg xterpakai..,