Friday, November 5, 2010

[ Hujan Rintik-Rintik]


saje letak smiley BESAR-BESAR..
supaya kita pun tersenyum sentiasa...

"hujan rintik-rintik..
tumbuh daun lalang.."

mesti ramai orang tau lagu ni kan?masa kecik-kec
ik dulu selalu nyanyi...
besar-besar pun nyanyi gak
( perasan mude dan kecik senantiasa..ngee~)
sebenarnya tak ada apa-apa pun..
cuma ketika entry ini ditulis...diluar je
ndela bilikku sedang hujan..
Alhamdulillah....hujan kan rahmat dari Allah
=)

sejuk-sejuk macam ni nak study pun rasa dot..dot...dot..
haha...bukan malas...kurang rajin sikit...ALASAN semata betul..haishh
JANGAN IKUT yer kawan-kawan...
tetibe jer aku teringat zaman sekolah rendah dulu..,
kelas aku ada 20 orang je masa darjah 6...
dan sekarang dari 20 orang itu...2 telah selamat mendirikan rumahtangga.
lagi 18??status belum diketahui..DAN yang PENTING ..
aku termasuk dalam 18 orang tu...haha..,,



SEJUTA TAHNIAH dari diri ini...hihi...
teringat betul dulu-dulu..
aku ni kategori lurus jugakla..
kalau hujan je pagi-pagi ....adik dengan abang aku xmau pi sekolah dah..
ak bersemangat waja pegi jugak..haha...
(sebab takut kena marah dengan cikgu)
pi kelas tambahan..kayuh basikal..
kem kat sekolah...banyakla...menarik..n mende-mende tu dah xsama sekarang ni..
adakah disebabkan peningkatan umur?
ataupun perubahan zaman??
ape-ape jela...yang pasti aku rindu masa -masa dulu,.
dulu kalau kerja sekolah mate...kalo betul semua dapat 1 bintang...kalau sepuluh kali betul...dapat 1 bintang kat muka depan buku..kat bwh nma...syokk...kumpul bintang..haha..
kalo betul sign cikgu azman(cikgu mate aku) sign lawa...panjang..kalo ada jawapan salah...dapat sign kecik je...hahaha....
lepas tu masa kelas sains,..aku suka pi main steteskop kot nama dia.,.men aci tiang,berebut kat kantin nak beli nasi lemak,air seposen je...hihi..sekarang?hmm
kalau sukan la best...rumah sukan dihias gila-gila..
jadi cantik...perbarisan xpayah kata la....kawad2...hihi..
tapi seingat aku..masa sukan aku banyak makan dari banyak lari..haha...beli air,burger,sengkuang,rojak...blablabla..
duit xcukup masa tu?tak ada masalah,mak dengan ayah mai ada bersama-sama...

too much things that i learned once time ago..
really miss that moment..
kalau balik kampung..lalu depan sekolah..
dalam hati mesti terdetik..
"yeah!!thats my school..
makin cantik pulak,time aku dulu2 xsangat"..haha..
and to all my beloved teachers...wherever u are now,
tq for being my teachers n teaching me...
tq for teaching me abc..n 123...

to all my frens..ida,liza,ziah,abby,ecot,latip,firdaus,syukur,usop,hibi,kak long.mariah,ayu.n yang lain2(nak taip banyak..hehe)
...we'll be frens foreve n ever...
^^,



5 comments:

mira syuhada said...

Wey ujan2 apa..hahaha...
sempat lgi duk bg cantik blog..wat cmna wey...x reti aku..haha..t ajaq aku...

::..farhana..:: said...

buleh aja..,
nnt hg mai gmbang bpa hb?15 ka 16?

mira syuhada said...

15 mlm Insyaallah..weh..
hg x rasa nak remove sapa2 ka kat blog list..haha
gila aku ni..public kot comment ni...

::..farhana..:: said...

ha3..xpa..ada gak.,ha3..mcm tu gakla ak rsa kt fb...kukui..,,

::..farhana..:: said...

haha...ayat berani btoi...
ish3...