Thursday, March 10, 2011

::.. SYUKUR..::


disaat aku menadah tangan berdoa meminta kepadaMU

" berikanlah aku kekuatan, dan ketabahan"

namun, aku terima kesulitan, kepayahan dan dugaan dalam perjalanan
aku mengeluh..adakah doaku,permintaanku tak diterima?


namun, aku mula sedar,
aku panjatkan kesyukuran kepadaMU

disebalik kesulitan yang datang
aku jadi kuat
kuat berusaha mencari jalan penyelesaian

disebalik kepayahan aku hadapi
aku sabar
sabar mencari jalan mengatasi

disebalik dugaan aku terima
aku berjumpa dgn ketabahan yang dipinta-pinta

Ya Allah,
Aku pinta sekuntum bunga segar
Kau berikan aku kaktus berduri tajam
Aku pinta seekor kupe-kupu indah
Kau berikan aku seekor ulat kecil

tapi

kaktus berduri mula berbunga mekar
ulat kecil sudah menjadi kupu-kupu indah
seperti yang aku pinta

Ya Allah, aku bersyukur kepadaMu
Aku temui kekuatan yang aku pinta
Aku temui ketabahan yang dicari-cari

Kau tahu apa yang terbaik untukku
Jadikanlah aku hambaMu yang selalu bersyukur kepadaMU


p/s: semoga kawan-kawan yang buat psm dan micro-c sabar siapkan projek masing-masing.
kepada aku jugak^_______^

No comments: