Thursday, March 3, 2011

::..aku dan palm oil ..::


Salam Sejahtera.,
actually aku tengah nak buat report.
tapi macam biasa godek2 blog jap, fb jap, blablabla...
tetibe rasa nak share what was happened petang tadi.

petang tadi aku dgn my grup psm pergi ke kilang sawit lepar,
this is our 2nd time pergi situ
dan lepas ni akan menjadi ber"time-time" ke situ utk completekan psm kami orang

first sampai sana kami kene jumpe the menager dan beberapa orang yang aku pon masih samar-samr ingatan kat diorang ni. InsyaAllah, lepas ni akan lebih kenal.^^
KETAQ lutut bile nak kena explain about our own topic..hoho
Macam kena soal dgn panel dah utk proposal presentation
tapi sgt mmberi input what they have said.
diorang siap bagi idea lagi..mekaceh2
seram gak la..dalam otak." mendalah apela diorng tgh ckp ni"
aku baru setengah tapak baca psl palm oil ni
huhu~
it was an interesting experiences duduk satu meja dgn encik2 ni discuss..
sporting mcm spring...
tabik spring kat diorg psl mmg diorg mmg expert psl palm oil neh.

cantik kan?

gambar?masih kat my grup members,
nanti aku share k^^,

lepas dah discuss2..minum2 .,
kitorang start gerak ke pond kilang ni..
ade 10 pond xsalah aku kat belakang sana.
sampai2 je, my expression adalah..
"waaaaaaaaaaaaaaaaaaa...besaqnya..dan banyaknya..dan baunya...."

bau memang kuat.
mencucuk-cucuk idung gak la.
encik tu kata, for those yang xbiasa mmg akan ....................
haha..penin gak la..
macam korang lalu tepi kilang sawit..pernah kan?
kalo xpernah ce try lalu,

tapi dok lame2 kat situ xdela bau sgt..
imune dah kot dgn bau tu?haha
lepas ni isnyaAllah aku rsa aku pon dah xbau sgt..
sebab mmg aku kena byk g situ..

dan aku sebenarnya suke tajuk aku..
tadi aku dapat "decanter cake"
my raw material utk psm aku
waaa...mcm dodol dah aku tgok..
haha..
kalo spe2 nak tau..leh search what is actually decanter cake.
bukan kek mcm kat secret tu..;p

bile aku balik je..aku bau jaket aku
perghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
memang melekat bau itu
haha.,

so lepas ni kene biasa2 kan la dgn bau ni..
nasib baik aku tak kene wat kat pond tu..
hoho...^^

the end_

2 comments:

intan.maisarah said...

ternak buah kelapa sawit byk byk plz.
boleh jual minyak masak

::..farhana..:: said...

haha...kene bukak ladang r pasni..
supply minyak masak pulak..haha