Tuesday, January 4, 2011

::..DARJAH SATU..::


Assalamualaikum dan selamat pagi semua,

semalam aku message my only adik yang aku ada. Nak tanya perkhabaran anak saudara aku, masuk darjah satu..haha. Yela, nak tau jugak kondisi beliau, menangis ke, gembira ke kan?
Actually aku ada DUA orang anak sedara yang masuk darj
ah satu ni., one girl and one boy. Masa cuti sekolah hari tu, yang girl ni menetap sebentar kat rumah aku ( lebih tepat rumah makayah aku), ape lagi, aku bukak tuisyen free la kat dia...haha...sampai menangis abang aku ajar math kat die. Aku?aku ajar ok je...slow2..haha,bile dah tak reti ajar nak bagi paham aku suruh la abang aku yang ajar pulak..pembaris panjang memang kat tangan die la sepanjang masa pembelajaran..mana tak nangis.,kalau aku dah lama aku g ngadu kat tok@tokwan aku..haha..

anak sedara aku dua orang ni beza dalam bape belas hari je.,tapi diorang memang agak rapat la..kalau balik cuti..memang diorang ni geng dua orang la...

anak sedara aku yang laki nama die azri.aku kadang-kadang panggil pekan..haha,sebab dulu ada sekali ayah die potong rambut macam pekan dalam cite batu belah batu betangkup tu...lekat pulak pekan aku panggil...nasibla pekan kan?haha, sampai susah2 hati tau azri ni nak masuk darjah satu..haishhh...

anak sedara aku yang perempuan nama die izzati. aku panggil kak long.,memang selalu la kena suruh dengan aku..kalau xbuat aku xbagi tengok tv,.haha.,die ni macam relax je aku tengok nak masuk darjah satu..xtaula kalau balik rumah die dupdapdup kan..oh ya,,,izzati sekolah kat kelantan..my sis in law orang kelantan..abg aku stay kat sane...azri kat perak..tapi bukan kat rumah aku...
apepon keadaan diorang 1st day semalam masuk sekolah...mak jang wish da best k.. blajar elok-elok..jangan banyak main..jangan ikut dengan orang yang tak dikenali..balik sekolah tunggu ayah/ibu amek..jangan dok gatai nak pi bejalan sana sini..



No comments: