Friday, January 14, 2011

::.. Antara Fokus dan Tidak..::

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Hari ini hari Jumaat, Penghulu segala hari. Aku suka hari Jumaat sebab ade satu kelas yang hanya mengambil masa sejam je. Lepas tu bermaksud CUTI. hehe. Duduk diam-diam depan laptop ni buat aku teringat kelas semalam. Ada kelas Process Control and Intrumentation dan OSH in Chemical Industries. Both of lecturers yang ajar aku ni orang luar negara sana. hehe. So, aku kena fokus lebih untuk faham loghat bi diorang.

Tetapi malangnya, semalam aku kecelaruan minda sikit masa dalam kelas. Kesimpulannya aku fokus sekejap, tak fokus sekejap. Macam ada short wire kat otak aku je. haha. Jadi words yang lecturer2 aku sebut ni kejap aku dapat tangkap kejap tak. Tu r xnak fokus betoi2...huhu,
tapi aku tak sure aku xberapa jelas dengar atau memang cara lecturers aku sebut memang macam tu. kan cara sebutan lain2..^^

Antara perkataan-perkataan itu adalah:

1. PACKING
aku dengar macam bunyi PARKING..err..bile dilukis kat depan baru aku faham.huhu...bunyi macam P.A.R.K.I.N.G..lepas tu aku senyum jela. tak berani nak gelak kuat-kuat.kang orang aku aku meroyan pulak tetibe gelak kuat-kuat.

2. FLOUR
flower..begini cara lecturer aku sebut. so, aku ingatkan bunga la..
.,aiyoyo. lepas tu die cakap " bread,bread" ooohooohooo..rupa-rupanya, tepung.
hehe. tupon kalau aku tak salah tafsir maksudnya.

kesimpulan disini, aku kena fokus. Fokus bebola mata dan telinga aku. supaya aku tak salah dengaq lagi. kang dalam exam orang tulis tepung aku tulis bunga-bungaan pulak. masalah tu.

the end_


3 comments:

Faris Kokoro said...

ak dh lame x fokus..huhu ~.~

::..farhana..:: said...

uishhh,,,kembalikan fokus anda didalam kelas..

Anonymous said...

u da ade pakwe lom?