Sunday, February 13, 2011

::.. siblings PART II..::

cont
entry before ni about my two eldest brother. kali ni pasal seorang abang dan seorang adik.


Abang 3rd: abang
nila satu2 abg aku pggil abang.haa,,,yang ni memang kuat sakat+marah+buli..haha.aku ad gtau kan aku agak penakut. Masa kecik2, ada satu cita melayu lama yang hitam putih tu, tajuk aku tak ingat dah, tapi ada watak pakcik shadat kot.,aku panggil p.cik shadat ja.,huhu..aku takut sangat2 dgn watak ni. Memang tingglkan kesan kat aku. Aku nangis kot dulu kalo ada yang sakat aku cakap p.cik shadat..p.cik shadat.aku taktau ape aku takut, tapi aku mmg takut..haha. Abang aku ni suka sakat aku sebut p.cik shadat2...huhu..sampai sekarang. Kami kalo guro2..selalu menggunakan skill pertahan diri. aku selalu guna siku ja.haha..abang aku tumbukla..sepak la.aku xleh sebab pendek..xsampai..haha..ada sekali aku siku bahu dia. abg aku pi buat ala2 tomoi kat aku sampai kaki aku lebam..waaaaaaaa...pastu dua2 free2 kena fire dengan mak aku.amek.pdan muka. tapi penakut2 aku pon, kalau mak ayah aku xdak akt umah, abg aku xtinggal aku sorang2..^^,xpon dia anta aku pi umah jiran depan rumah..haha. Walaupun suka sakat aku tahap maksimum, kalau kwn2 dia yg ak xknl, dia xbgi aku kuaq,tapi aku kuaq gak..haha.pastu dpatla jelingan paling tajam smpai boleh kuar biji mata,^^

adik
nila the only adik aku ada.^^, laki..
adik aku sakit. sakit jantung berlubang. huhu..masa kecik2 selalu demam2. cedeh2. Adik aku g tadika dengan mak aku. Mak aku balik die nangis. alih-alih mak aku tolong masak kat tadika sebab nk suruh adik aku g tadika.haha. aku dulu ayah aku hantar terus tinggal.pandai2 la bwk diri. hihi. sampai masuk sekolah rendah, adik aku xmcm org len, agak lambat dlm akademik. waktu rehat aku kdg2 join adik aku kat kelas pemulihan. main2 dengan tanah liat. hihi..sedey wey. hati seorang kakak.walaupun sekolah rendah xabes lagi mse tu. ^^, kalau baliks sekolah, adik aku selaku kena tahan sebab lambat buat keje, xpon xreti. aku masuk dalam kelas, tolong dia buat, sedeh wey, seriously dalam hat, npe la cikgu ni wat gini.dah tau ak aku gini. Tapi kadang2 geram gak.sebab aku sllu kena pggil..haha...Adik aku pon xleh nk aktif2 sangat.skang, Alhamdulillah adik aku dah xsakit2 sgt dah. even xpernah wat operation. Dari kecik dia minum air gamat. aku sesudu pon tak tertelan, dia simply2 satu botol abes. sedappp...adik aku la kata..aku??janganla suruh dah minum.masin2..haha, tapi adik aku la yg sllu aku srh tlg pi kedai kalo nk pi bli brg2,,beli topup..hehe..,^^,beli ap nth mcm burger tu..sdp2..

best tau jadi tunggal perempuan. baju kurung aku xde spe nk kongsi...except kongsi dgn mak aku la..^^, alat2 mekap pon lmbt abes sebab ak dgn mak je yang pakai.(aku pon bukan pakai..beli je lebih.).haha.,kasut pun xleh,mak aku pon xleh pakai kasut aku..sebab kaki aku agk pjg.^^,dulu pernah gak la nk gak kakak..tapi aku bersyukur aku sorg pompuan.dan aku kini ad kakak dah,kak ipar yang sangat best dan sporting mcm spring^^,Aku TOMBOI???xdela. aku xpon..aku macam bese2 je. xdela lembut sangat.xdela ganas sgt.Best ada bodyguard ramai.haha..ade sekali spe nth dok kol2 aku mlm2..aku pon xkenal.aku xlayan.tapi dh kol byk kali..ak angkat ckp main2. amek ko,abg ( abg yg mne xyah taula ye..hehe) aku amek no die neh,kol balik..haha...padan muka.hihi..rase protected.kiki.tapi abg2 aku xdelah kongkong aku ..diorg ok je^^,

the end_

No comments: