Thursday, February 10, 2011

::..alkisahchager..::

Assalamualaikum dan salam sejahtera

cerita pertama
*******
kisah ni bermula masa aku balik dari CNY punye cuti baru-baru ni. Disebabkan keletihan yang teramat sebab bas lambat dan jem.,aku sampai je hostel terus melangkah laju ke bilik aku. Bukak je pintu dah nampak katil. Letak beg terus..TIDUR. Dengan nyenyaknya.haha.
LETIH PUNYA PASAL

Aku tersedar tengah malam. Tengok hp aku..arghhhh...bateri xdak pulak. Bangun mencapai beg nak amek chager.
errr."mane chager ni?aku bawak balik ke tak ni.?alaaaaaa..TERTINGGAL pulak"
terus aku capai hp call abang aku mmberi pesan supaya mencari chager aku.

Esoknya dalam kelas aku dok pikir..macam mne ni. Dah tak ramai kawan-kawan aku guna samsung. Aku call ayah aku soh beli len.ishh..MAHAL!
aku pon dpt akal, mintak tolong kawan aku SURVEY harga chager tu.
SURVEY je.bukan BELI.
tup2 kwn yg dimintak tolong tadi cakap DAH BELI.
teeettttttttttttttttttttttuuuuuutttttttt
terdiam.
sebenarnya mase tu aku dah jumpe chager tu.haha..

"dah aku berhutang dengan orang.hmm
camne nk amek chager tu n terbang 40 hengget aku"
dalam hati..eeeee.bace..soh SURVEY,pi BELI

*********************
cerita kedua

**********************

aku berfikir-fikir cmne nk kuar g amek chager tu.
pastu nk kena bayar lagi kan.RM40 bukan sikit, banyak.
tapi dari aku hutang2 bek byr je kan.
kang kalo tak bayar, kat "sane" nanti mane aku nak cari 40 hinggit tu kalo kwn neh mntak????
tak terjawab pulak.

sekali aku kena TIPU.free2 kena TIPU.
memang agak terbakar gak la. hoho.
aku punyer gelabah..sekali...gelabah utk mnda yg tak wujud.
haishh..tapi xpe..aku fikir positif jela.
kot2 da xdak keje kan,tipu2 skit..bgi org gelabah.huhu.
nak praktis wat lawak ke kan?haha..mne tau.

tapi kan aku ni jenis yang mudah je nk maap2 ni.
haha...xkesahla..tapi,
semestinya aku akan INGAT .
hipotesis: kalo org tipu sekali..bleh je nk tipu banyak2 kali
haha,,,tapi xpe.sebab mse beliau bagitau tu mood tengah baik sebab dok bace artikel2 best.^^
kene kalo mood aku xbaek?errr..,ak pon xtau ape respon aku.

*************************
cerita ketiga

****************************

tapi
aku agak geram apabila beliau menceritakan yang apek kedai hp tu pi mengata hp aku.
ouhh...sedeh2..
walaupun hp aku ni dah lame, model lame. takkan la bagi respon gitu.
kecikkan hati customer..apedaa..
seb bek la beliau ni yang pi "SURVEY" harga tu.,
kalau aku..siapla ko apek.
mengguris hati customer.

Takkan la nak beli chager hp, kena gune hp yang terkini dan termoden?
Takkanla nak beli chager hp, kene cakap " saya ade spoloh hp, sume yang canggih2,model2 lame xmain la apek"
Takkanla nak beli chager hp, kene campak hp lame tu dulu?


apeda cakap gitu.
Lama ta semestinya buruk
Lama tak semestinya kuno
Lama tak semestinya perlu digelakkan
Lama tak semestinya xbagus

ke sebab apek tu xpernah pegang pon model mcm hp aku ni??tutttttt..
aku tak tau...hahaha...
sebab mase aku beli dulu-dulu-dulu kala, tak semua kedai aku jumpe model ni.
Tak tau la kan.
haha,,

Beliau ni kate, die kene gelak dengan org akt situ bile sebut model hp aku.
haha....padan muke.mungkin ko kan nk tipu aku pastu, so kene gelak awal2 lagi.
haha.,BTW tq sbb pi "SURVEY" harga chager.^^

THe END

p/s: aku pon xtau cerita yang diceritakan ke aku tu tipu ke tak
eerrr..

No comments: