Friday, February 11, 2011

::.. apabila aku dah jumpa dengan pengganti..::


Assalamualaikum dan salam sejahtera

"Akhirnya, aku dah jumpa dengan penggantinya setelah penat berfikir sebelum membuat keputusan akhir dan muktamad! Susah nak buat keputusan, tapi aku mesti pilih antara satu!"

Bukan pengganti sesiapa, tetapi apa.Ya, aku dah jumpa pengganti bagi printer BROTHER iaitu printer CANON. ^^, Hope yang baru ni akan baik-baik saja. ( penuh dengan pengharapan)
DCP-165c

PIXMA MP258

Bukan taknak repair yang lama tu. Disebabkan kesukaran untuk aku pergi ke BROTHER CENTER kat kuantan tu, aku decide beli lain disamping kos repair agak tinggi. Lebih baik aku beli yang baru, dapat warranty...haha. (pujuk diri sendiri sebab duet abes beli perinter)

Model yang aku beli adalah Canon PIXMA MP258. Tak tau macam mana prestasi lagi sebab masih dalam kotak. Malas nak bukak. Esok lusa lah.hehe. Menurut jurujual, die kate ok.( mestila kan?sebab dia nak jual bagi laku)

Aku beli kat dalam UMP je sebab kebetulan ada expo ape ntah. Dapat murah sikit.^^( jimatjimat). Yela, kalau aku keluar naik bas akan wujud kos-kos dibawah:

1) Tambang bas: RM 3.00
2) Makan ( kedai mak angkat yang suka pakai eyeshadow) : RM 10.00
3) Printer: RM 100-Rm200 ( mungkin lebih)
4) Barang yang tibe2 nampak best untuk dibeli:RM 30
5) KFC/McD : RM 10-Rm20
6) Teksi: RM 35
Fuyooo. Percentage nak belanja lebih dari itu pon ade aku rasa...memang pokai kalo keluar tadi.
Alhamdulillah...selamat tak keluar.hehe..

Setelah beli printer tu,[ lokasi tempat jualan( agak jauh dari bilik aku)] aku dengan roomate aku pon terhuyung hayang bawak printer bawak balik bilik.Yela, kitorang takde transport.Bas NO 11 jela yang ade. Sorang pon tak nak bagi kitorang tumpang. Sampai je bilik, anak jari tangan kiri aku macam tergeliat..hoho..saket2...nak bengkok pon sakit.Nak ngadu , mak jauh di PERAK,ngadu sendiri2 jela.

Sekarang aku amat suka sebab aku xpayah nak pikir pasal printer lama tu.Buat hal lagi.DOk diam-diam kat penjuru tu. NAnti aku pkir ape aku nk denda ko sebab rosak..haha..

the end_


2 comments:

mira syuhada said...

hoho..sat nak p try power dia cmna..haha

::..farhana..:: said...

ha3,..mai2,,