Sunday, February 13, 2011

::.. siblings PART I..::


Assalamualaikum dan salam sejahtera

Semalam dan hari ni aku ada kursus softskills. Mula-mu
la aku fikir ..arghhhh..,malaslnya nak pi.Boring dan segala benda la ..berlegar-legar sebagai negative thinking aku sebelum aku masuk Astaka. Tapi, sebenarny
a xdela sume boring. Best jugak. One of the session yang aku suka mestila dengan Puan Has. She is very good in public speaking. And I love to be in her talk. Aku kenal Pn. Has masa first year lagi sebab beliau merupakan Pengetua Kolej Kediaman 3 dulu, and beliau merupakan fasilitator bagi grup aku mse program RAKSI. Pn. Has memang best dan cara beliau bagi ceramah memang bestla. haha..By the way, TQ Pn. Has and the other penceramah.
( Walaupun aku ada tersengguk-sengguk dan terpejam-pejam mata.hehe)

Aku teringat Pn. Has ada tanya berapa adik beradik anda ada. Aku adalah grup kelima yang duduk sebab ade 5 adik beradik. hehe...I love my siblings ( walaupun kaki sakat aku)

Actually, aku ada 6 siblings, tapi my 3rd abang meninggal mase kecik-kecik. Kalau tak salah aku ketika arwah abang aku meniggal umur diasetahun lebih. Al-Fatihah. Walaupun aku tak pernah jumpe beliau, aku akan tetap ingat beliau adalah abang aku. Dan aku ada 4 orang abang sebenarnya,=)

Aku ni sebenarnya the only one daughter dalam famili aku. Imagine la betapa aku kena buli dengan abg2 aku dan adik aku. Aku ni penakut. hah, memang modal depa-depa ni menyakat aku. Seingat aku, aku dulu kecik-kecik tak berapa suka anak-anak patung ni.haha..aku prefer main kat luar,kejar-kejar,nyorok2.,^^,tapi xsemua yang aku nak dapat, adik aku je yang dpt sume yang die nak.huhu

Walaupun aku ni selalu je jadi mangsa abg2 aku, aku tetap maintain ok.haha...Mase form 1, aku masuk MRSM Pontian. AKu dahla xpernah berenggang dengan mak ayah aku. Tup2 selatan tanah air aku kene g duduk. Disebabkan keegoan xmau digelakkan oleh abg2 aku..aku xmenangis, tapi aer mata penuh dah. Tunggu aer mata tu jatuh je. tapi cool2..nnti kena gelak golek2 je dengan diorang.

Abang 1st: caq
dulu sekolah aku teringin walkman,( mne tau mp3 bagai lagi mase tu). Yela, alasan nak study,tak bagi mengantuk. Abeh caq aku tak bagi. hp pon tak bleh.huhu..geram la masa tu. Tapi caq aku lagi tau yang adik die ni mmg xbuleh dengan mende2 gini.kalo tak,tak study. LAlai.hoho. sampai skang , aku study cucuk lagu kat telinga, tapi 20-25% je aku rse aku fokus. the rest ...layan lagu je lebih, Kalo aku dengar aku bukak slow2 je.kalau kuat2 tu,aku tension la jawabnya.

Abang 2nd: abang at
hoho..dia ni sanagt la GARANG..aiyoyoyo...selalu kena perli free2..haha..xpon kena marah. TApi marah dan perli dia bersebab. Besala...touching2. sedeh oo kena marah. hihi..Dulu masa form 1 ,aku sekolah kat Transkrian, aku nak balik taiping(umah abg at).SCHOOLHOLIDAY.tau aku cakap apa?" tiket bas dah abes la"ngeeeeee~sebenarnya aku tak reti naik bas. Setiap kali cuti abg at akan amek aku dan dia selalu amek awal...haha...aku suka2..sepanjang nak balik tepeng byk la ceramah free dia bagi. Tapi yang aku ingt smpi sekarang adalah " nnti hang kalo dah besaq,kena gak hidup sorang2 kat luaq.,jangan sampai orang pijak kepala". ^^,jaga diri.Tapi garang2 abg at aku ni..kuat loyar buruk.


p/s: kalo my dear brothers ada baca entry ni, jangan marah2,,jangan kembang hidung bangga no..haha,,^^

teh end_

No comments: