Saturday, September 25, 2010

KISAH RAYA DAN KUCING

assalamualaikum dan slm sejahtera kpd sume...waa....mcm nk bg speech..ehe.,
hari ni...atau lebih tepat pgi ke tengahri...ade majlis jamuan Hari Raya bersama-sama KDYMM Sultan Pahang..=)...waaa....dengan cuaca yg sgt panas...ak meredah lautan manusia yg ramai..mncari sesuatu utk mkn.hehe....nme pon mjlis raya kan?

dalam lautan org tu mcm2 ragam aku tgok...
dan
mcm2 jenis pakaian dan corak..warna warni aidilfitri btol..haha..
yg merelip merelap,,lip lap lip lap,.ada kebaya, ada bju melayu, ada bju kurung, ada semua la..
dah la corak x sama...ishh..tepikir ak..BANYAK rupanya corak2 baju kat dunia ni kan?selame ni ak mcm xamek pusing sgt pon...tp tdi tepikr pulak....haha,,.

bebalik kpd kisah raya,.lambat gak ak balik..hehe...SEBAB? begamba dulu...dah memang hobi kami sekawan...=),memang best la majlis raya ni...=)..aku bersyukur dpt hidup di negara yg aman damai...dpt makan cukup..mcm mne la sedare2 aku kt palestin, kat mne2 la kan?aku bersyukur kpdmu YA ALLAH ats nikmatmu ini...semoga ini akan mnjadikan aku hambaMU lebih dekat kepadaMU YA ALLAH,bknnya lebih jauh dgn kealpaan dan kelalaian aku..

setelah semua selesai,,kami balik bilik ak la...sbb kengkawan ak 2 org dok pekan,solat dan siap2 mnghantar mereka ke kereta..ehe,dh nak balik pekan dh..ak g tlg angkat ikan kawan ak baru bli...haha...bwk mcm bwk cendol msa majlis pg tdi....takut tumpat.,
dan mse nk balik tu..kwn aku sorg pi amek ank kucing mne nth,...tapi...
SERIOUSLY,,sgt comey ank kucing tu...yg menyentuh hati aku kan..mak kucing tu..ikut kwn aku ..tp sblh dlm pgr..dr nada mak kucing tu,,die mrh org amek ank die..anak kucing tu xdela kecik sgt...dh besar sikit...kirenyer buleh dh lari2 main2 manje...hehe..n ak bg blik ank kucing tu kat mak die..tau ap respon mak kucing tu?
die gigit anak ie ( mcm mak kucing sllu bwk ank ie mse bu lhir tu) n try angkat nk bwk balik..tpi susah..sbb ank ie dh bsr sikit...but ie try lgi..bile xbuleh..die bg ank ie jln...tapi die jge kat tepi..xbg ank ie g tmpat lain..n lastly ie gigit mcm bese n kali ni buleh...ie xlarat nk angkat...ie seret je..

ak tersentuh sgt,,tau knp?sbb zaman sekarang ni...byk bayi kene buang..,mak kucing tu pon syg ank ie...mrh bile or amek ank ie(ak risau gak mak ie serang kami)..ie jalan pon dok tgok kami lg...sbb takut kami amek ank ie lg sekali kot...see,.,haiwan pon syg ank ie..
tapi zaman sekarang ade yg SANGGUP buang ank dlm tong smpah la...buang merata-rata...bayi tu xsalah ape2 pon,.xde dosa pon...yg pi buang buat apa?pikir2 la...hmmm

waa...dh pjg la ak tulih...hihi..ok la...xsaba tggu next wik...kawan aku nak betunang...
P/S: tggu saye,,insyaAllah..nanti saye dtg..=)...pekan dgn kuantan dekat je...

No comments: